CITAT (Alexandra @ 23-12-2002, 18:33)
Var har du hittat denne man? Ge mig ett gott råd, du som har lyckats!!!

Några råd kan jag inte ej ge för han är nog född sådan.
Vi har varit tillsammans i 20 år, han är nog mer pedant än vad jag är. Har lugnat ner sig lite med åren. Annars städade han hela lägenheten som vi hade först ,sedan huset om jag inte hann. Vi jobbar ju båda och bör dela detta arbete.
Har nog lärt sig från början. Van att ta tag i saker själv, de är många syskon och han blev pappa redan vid 17 års ålder. Många som har systrar blir oftast påpassade av dem och en mamma som göra alla sysslor. Men han hade bara en syster och 4 bröder med 1 års mellanrum så det var nog bara att lära sig hjälpa till. Har även sett lite av livets mörka sidor med ett barn som gick bort för 8 år sedan. Han vet vad viktigt det är att ta vara på all tid man har tillsammans och det innefattar stöd, hjälp och fritid.
Vi har båda vuxna barn och det kanske gör sitt till, bara vi 2. Bra fostrad kanske av första frun, vad vet jag. Nej han är sådan tänker på alla i sin närhet och mindra på sig själv.
Jag hade väl extra tur bara när jag hittade honom. Men min tidigare man var oxå hjälpsam när han var hemma. Jobbade som resemontör. Var oxå äldst av 7 syskon. Mycket ligger nog i detta tror jag.
Ett tips till alla som har små barn. Gör ingen skillnad mellan tjej och kille vad det gäller städning och andra hushållsgöromål för det visar sig när de blir äldre och bildar eget.