Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Rosa klätterros med lite/inga taggar?, Till ny ganska smal portal
          Blomstersmurfen
          Inlägg 14-04-2007, 06:44
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 471
          Medlem nr: 1 162

Hjälp!

Ge mig förslag på klätterrosor som man slipper fastna i när man går förbi!

Närmaste grannar är mina sjukt stora Astrid Lindgren, och hela området runt omkring är planterat i rosa toner (från New Dawn som ljusast och i nuläget är Astrid de med mörkast rosa ton).

Har funderat på ZÉPHERINE DROUHIN, men kanske att den är för vid... Vill gärna ha fler förslag.

Gärna remonterande förstås... Zon 2-3, sol hela dagen. Pergolan är en sådan där vanlig i tryckimpregnerat som man köper färdig från byggvaruhusen, dvs inte så bred och kanske 220 cm hög.

Hoppas att ni bombarderar mig med förslag nu! help.gif

--------------------
          Mälaröarna, zon+microklimat 3+2+1

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Blomstersmurfen
          Inlägg 22-04-2007, 06:17
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 471
          Medlem nr: 1 162

Jaha, då efter en kort stund på Gustavshill blev man av med nästan 3000kr, men bland många "vinster" jag gjort, så har jag nu två Zephirine Drouhin att plantera vid portalen.

Höll på och grävde tills det blev mörkt igår kväll, och är uppe nu i arla morgonstund för att fortsätta...

Nu hoppas jag bara att sorklökarna fungerar, så att inte sorkarna äter upp alltihopa...

Det slank in flera rosskönheter till i min bil (vet inte hur det går till riktigt), några rhododendron, ett gäng klematisar och några perenner, och några andra buskar, så nu har jag att göra många dagar framöver. Vilken tur att jag råkar ha semester!

Jag måste se till att köpa nytt minneskort till kameran, så jag kan lägga in lite bilder i albumet i sommar. Det andra kortet försvann spårlöst in i datorn confused.gif men verkar inte ha påverkat datorn ändå, konstigt nog.

Tack för hjälpen båda två! smiley_small_hug.gif

--------------------
          Mälaröarna, zon+microklimat 3+2+1

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-09-2025, 07:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon