1. Vickeva, Hjärup 2. Stennie, Trelleborg 3. Muguet, Cecilia Vellinge kör själv och kan ta 4 st. till (så får vi plats med inköpen också.) 4. Susanna, Borrby. Kan ta mig en bit med buss/tåg men behöver sedan samåka med någon. 5. Ciczi, Trelleborg. Kan eventuellt köra och har isf plats till 3 6. Sylvia + maken Bernt från Göteborg. 7. Lyckero, Lyckeby - Karlskrona (om det dyker upp någon att samåka med) 8. Charlott, Södra Sandby. samåker gärna med någon 9. Pernilla, Helsingborg. Tar med familjen och rattar mot Sösdala. 10. Biggan, Södra Sandby. Har inte bestämt mej riktigt ännu. 11. Linda, Lomma 12. Catlady, Katarina, Malmö (samåker med Muguet) 13. Eva, N Rörum, Höör 14. Tobias, Trelleborg 15. marskattan/ Agge + min kära mor + grannen. Utanför Hörby, där det oxå planeras för en fikapaus i trädgården. 16..Jakob, Karlshamn. 17. Christina, Hillerstorp 18. Ewa, Vetlanda 19. Agnes med vännina Malmö 20. Nina H i NÖ Skåne - Broby. Samåk Linus? 21. Annika (Märta-Linnéa) i Lund - samåker gärna 22.Linus - Broby . kanske samåka med Nina !? 23. Ullis - Agges kompis vars trädgård jag håller på att fixa till
Angående vad vi har tillgängligt att byta så har jag en del fröer jag "hittat" och som jag inte kommer hinna använda själv och jag rabblar lite: Fotblad, Blomsterkrasse, Kängrutass, Datura "la fleur lilac", äkta stormhatt, Zinnia, Dagliljefrön från USA. Oj, glömde att jag har runt 10 sorters olika Solrosor som jag inte har möjlighet att ta hand om själv.
Sen har jag även lite pelargoner jag kan tänkas bli av med och jag ska gå och göra en inventering nu nästa vecka så dom ser fina ut. Det blir nog även lite diverse pluggplantor som kan byta ägare, och lite annat smått och gott. Om någon är intresserad så har jag även Göttinger krukor (både nya och begagnade) som kan tas med i beräkningen.
Ullis (min kompis) håller på att göra om sin trädgård så hon har bla röd jättevallmo, små plantor Fotblad, samt Palmliljor.
--------------------
Agge/ Trädgårsnybörjare som odlar på i zon 1-2.
|