I helgen så tittade jag till rosorna i stugan och det ser ut just nu som om alla kanadensarna har klarat sig och är mer eller mindre gröna. Mina M Fireglow var väl de som såg ut att må ”minst bra”. Lite lustigt med M Centennial som står alldeles bredvid varandra. Den ena var helt grön men på den andra hade mer än halva busken svartnat.
Helenae hybrida är grön ca 2 dm upp men Mozart och Robin Hood ser helt svarta ut, New Dawn kommer nog inte att svinga sig på några höjder i år heller, det var bara några dm som såg gröna ut.
Hansaland är jag också lite osäker på. Jag såg inte mycket till liv men den såg ändå inte död ut.
Tjälen låg idag på ca 2-3 dm djupt och förhoppningsvis så går det fort nu. Tyvärr så har vi inte vatten igång ännu……..
Nu är det bara att hålla tummarna att de ska fixa de här sista kritiska veckorna innan tjälen är helt borta.
/Anki
--------------------
Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus Zon 4-5 Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)    "Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton
|