CITAT (Strixx @ 20-04-2007, 17:16)

Jag har med dubbla fjädrar, och det är inte problem att stänga pga blåste, utan pga att fönstert flyttat sig när det varit öppet och det blåst.
Jag har själv funderat på att sätta små stopp-skruvar som en sista nödlösning, men innan jag tar till sådana drastiska saker, ville jag veta om det finns enklare lösningar på problemet. Något som jag inte tänkt på.
Lite "off topic" men jag måste fråga...
Varför är det värdelöst med automatbevattning? Och hur vattnar ni era plantor istället?
Nu vet jag inte vilken bevattning man får på köpet som ni skriver om. Men jag har deras Hydromat i mitt väthus, och även om det är väldigt struligt att få igång den, så känns det ändå enklare än att gå med vattenslang varje dag.
Jag har ingen egen erfarenhet av deras automatbevattning, men jag har tidigare läst trådar om folk som haft jättesvårt att få de att fungera och vissa har överhuvudtaget aldrig fått dem att fundera. Men får man det att fungera så måste det ju vara smidigt, men om jag förstått det rätt så ger den väl samma mängd vatten oavsett om det är sol och 30 grader eller moldigt och 5 grader, eller?