Hej Liselotte
Jag förstår att du har det tufft, men när ni sitter där och myser och allt är fixat hoppas jag att du får ett erkännande, för säkert tycker mannen också att det är trivsamt. Jag tror du behöver vila nu under helgerna, säkert har du slitit för mycket för att fixa som du vill ha det.
Min man och jag har också olika bakgrund vad gäller julfirandet, men han har vant sig. Han vet att jag inte ger mig utan att ha fått upp mina hundra tomtar och julbaket är han så nöjd med (ett riktigt kakmonster är han

). Det enda som kommer upp till diskussion numera är julgranens vara eller icke vara. En riktig julgran är ett måste för mig hur trångt det än blir, men jag måste försvara min ståndpunkt varje år.
Dock får jag betala för min envishet med att jag får fixa det mesta själv. Inte vet min man exakt vad vi ger bort och att han skulle slå in paketen får mig att småle. Nej, då hade han nog valt att dela ut direkt ur varuhuskassen med prislappar och allt kvar. Men det är inget problem. Jag tycker det är roligt att slå in paket.
Lycka till Liselotte. Han kommer nog att vänja sig.
Kram, Eva