CITAT (Pia L @ 23-04-2007, 12:15)

Jag har absolut ingen förståelse för det här med dynor, jag har själv fyra katter och jag tar in dynorna när jag inte sitter på dom ute, för jag vill inte heller ha katthår och kattmarkeringar på dom.
Jag förstår inte varför en del gör så stor sak av det, samma sak med kattskit i rabatterna, stick ner lite otrevliga pinnar så är det inte så attraktivt att gräva där, själv så ser jag skiten som gödning.
Dom enda ställena som jag inte har bra växtlighet på är där katterna inte kommit åt att toaletta, där får jag hålla på att stödgöda istället.
Nu har jag ju steriliserade och kastrerade katter så dom markerar ju inte, och där kan jag hålla med om att man kan tycka att det är en olägenhet att ägarna släpper ut sina katter som ska markera revir, det är därför jag tar in dynorna.
Men det här med tålamod.....det känns som att det går att dra en paralell mellan rökare och ickerökare också, ickerökarna är överlag "gnälligare" och har lägre tålamod för rökarna än rökare, samma med kattägare, vi har mer tålamod och förståelse för katternas beteende än icke kattägare.
Men om jag, för dyra pengar lagt tak över min altan - så att mina dynor inte ska bli blöta, så ska jag alltså vara tvungen att ta in mina dynor för att dina katter ska kunna pinka och håra ner dem ?????
Ok, dina katter skiter på min tomt och sedan skickar jag över mina hundar till dig och låter dem göra sina behov hos dig, är det ok?
Att jag ska köpa pinnar och sticka ner i jorden så att dina katter tycker det är obehagligt att uträtta behov på min tomt - ursäkta men det var lite väl grovt.
Landa i verkligheten och lär dig ta ansvar för ditt husdjur.
Självfallet har kattägaren mer förståelse för sitt djurs beteende - de har ju valt det men kanske inte grannen!!!!