Jag skulle köpa den snåla bondens hela gård, med mark och allt bara för att komma åt åkern som ligger intill vårt. Vi vill ha 250 kvm och det vill han inte släppa (trots att det är i en triangel och ger honom jättemycket extra-jobb). Så bara för det skulle jag köpa hela hans gård för att få marken, och på resten av åkern hade jag anlagt en sjö och planterat en skog av ovanliga men vackra träd. Givetvis med ett litet hus nära sjön...
Så hade jag köpt ett jätte-växthus och sen hade jag blivit iris-förädlare. Samt att givetvis sambon hade fått uppfylla sina drömmar.
Jag hade hyrt in hjälp till min snälla granne så hon hade kunnat bo kvar i sitt hus, hon börjar bli gammal och orkar inte allt själv. Men även städhjälp till mig och mina vänner och familj. Och då givetvis renovering på huset till oss och mina föräldrar.
Jag hade åkt till Indonesien och skänkt en hel del pengar där samt letat upp en man och hans familj som hjälpte oss jättemycket när vi var på semester där. Han bodde i ett av dom värst drabbade områdena efter flodvågen och det är osäkert om han överhuvudtaget lever. Men om han lever (eller hans barn) så hade jag hjälpt till att bygga upp en liten bungalow by som skulle bli hans levebröd så länge jag fick fri tillgång till en hydda *ler*
Men först hade jag nog planerat in ett bröllop i Prag och sett till att bjuda dit alla vänner och bekanta. Och medan jag ändå är där hade jag nog köpt ett vackert litet hus, gärna på kullen vid Botaniska trädgården så man ser ner över hela staden...
Mmm härligt att börja dagen med lite drömmar *ler*
--------------------
Agge/ Trädgårsnybörjare som odlar på i zon 1-2.
|