Kan bara konstatera att rättssystemet är ruttet. Det är uppenbart att de personer som sitter i rätterna och ska avgöra fallen inte längre har någon som helst kontakt med verkligheten. Inte bara i Sverige, tyvärr också här i Finland. För ett år sedan eller så bröt sig en kille in i fruns systers hus för att vänta på att hon skulle komma hem. När hon gjorde det attackerade han henne och våldtog henne. I rätten (lägsta instans) såg man två förmildrande omständigheter: 1. han var hennes svåger och därför ingen okänd person (!) 2. våldtäkten varade inte så länge. Den här typen fick visst lite böter och villkorlig dom, men straffet skärptes - har jag för mig - i nästa rättsinstans. Men knappast tillräckligt (i mitt tycke).
Parallellen man kan dra till rättens resonemang i ovannämnda fall är att om jag blir förbannad på min svåger kan jag lugnt sticka kniven i honom ett par gånger - jag känner ju honom och kniven var ju inte inne så länge.
Alltså jag förstår inte vad folk har för fel i huvudet inom rättsväsendet nu för tiden, den människosyn (läs kvinnosyn) som finns där är horribel. Vad gäller de fyra våldtäktsmännen i Sverige borde de låsas in för tid och evighet. Skulle jag själv få bestämma skulle de kastreras med en slö osthyvel.
Micke
--------------------
Får man bara ändan ur vagnen, behöver man inte ta sig i kragen.
|