när jag hade en större balkong och mera plats hade jag en ruskig mängd krukor. spelar ju mindre roll om det växer så superbra när man har mycket plats..... nu är det lite mer traditionellt på balkongen, inget roligare än vanliga zinkhinkar och lerkrukor.... men på den tiden satte jag bland annat ettåriga klätterväxter i snygga gamla vinflaskor (rosenbönor och krasse), dom blir lite taniga - men det är ruskigt snyggt! En snygg kruka som jag fick slänga efter ett par säsonger eftersom den blev alldeles grön på insidan (och alltså inte så snygg längre) var ett litermått i plast som jag (intelligent som jag är) en gång fått för mig att hälla frityrolja i. varm frityrolja, alltså... det smälte ihop och blev liksom alldeles buckligt på ett snyggt sätt. på köpet blev det hål i botten....

Ett annat hett tips är att klä fula plastkrukor i fint omslagspapper. håller bara en säsong, men ganska bra om man inte har nåt annat att ta till. Hade en ruskigt tjusig fuchsia i kruka med guldpapper omkring förra året...