Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Oro, Ge mig råd
          oim
          Inlägg 04-05-2007, 16:02
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 32
          Medlem nr: 9 169

-cry-.gif [size="2"][/size]

Jag är så fruktansvärt ledsen.

Det är så här, att min mamma (96 år) som bor 23 mil från mig, har legat sjuk i två veckor på ett korttidsboende.
          Det var meningen att hon skulle flyttas till ett servicehem, men dagen innan hon
          skulle flyttas fick hon en stroke. Hon blev förlamad i hela vänstra sidan. Hon varken äter eller dricker. Hon får lite vätska genom ett sugrör.

Jag och Stig (min sambo) samt vår lilla valp Mio var uppe hos henne i onsdags, för hon hade ropat på mig. Jag satt hos henne i närmare tre timmar innan vi körde hem. Jag hade helst velat stanna, men jag tänkte att det kan ta lång tid
          innan mammas hjärta slutar att slå.

I går fick jag ett meddelande av min syster (som kan vara hos henne eftersom hon bor i Jönköping) att hon blivit sämre.
          Givetvis blev jag väldigt orolig och ledsen. Jag talade om för min syster att jag gärna ville komma upp.
          Jag tänkte då bo i mammas lägenhet. Men min syster ville inte att jag skulle komma, hon hade
          ringt efter sin dotter i Stockholm som hon ville ha hos sig.

Jag tycker hon tänker så egoistiskt. Det hade ju varit en självklar sak att hon och jag hade turats om
          att vara hos mamma.

Nu får jag gå här och vänta på det ödesdigra samtalet.

Snälla ni som läser det här vad ska jag göra för att inte må så dåligt? crying.gif

Gunsan

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Pirum
          Inlägg 04-05-2007, 19:36
          Länk hit: #2

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Åk.

Det är mycket möjligt att din syster vill ha stöd av sin dotter i denna svåra stund - inget konstigt med det - men det ska ju inte hindra dig från att vara med din mor.

Även om din syster och du inte kommer överens i allt så kommer säkert din syster och hennes dotter att vilja träffa varandra utanför sjukhuset/sjukhemmet, då ligger din mor ju där ensam. Så jag är nog rätt säker på att ett besök från dig uppskattas av din mor och din systers dotter (även om jag ju inte känner din konflikt med din syster).

Redigerat av Pirum: 04-05-2007, 19:39

--------------------
          zon2.5

Citera
          oim
          Inlägg 04-05-2007, 19:57
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 32
          Medlem nr: 9 169

[/size]
          CITAT (Pirum @ 04-05-2007, 20:36) *
          Åk.

Det är mycket möjligt att din syster vill ha stöd av sin dotter i denna svåra stund - inget konstigt med det - men det ska ju inte hindra dig från att vara med din mor.

Även om din syster och du inte kommer överens i allt så kommer säkert din syster och hennes dotter att vilja träffa varandra utanför sjukhuset/sjukhemmet, då ligger din mor ju där ensam. Så jag är nog rätt säker på att ett besök från dig uppskattas av din mor och din systers dotter (även om jag ju inte känner din konflikt med din syster).

[size="2"] smiley_small_hug.gif Jag är så glad för allt stöd alla har gett mig.

Tack och kram alla snälla läsare.

Gunsan

Citera

Inlägg i den här tråden
          oim   Oro   04-05-2007, 16:02
          vickeva   Jag tror att din syster tänker att hon vill underl...   04-05-2007, 16:04
          Lena i Torslanda   Din systers vilja är väl ändå oväsentlig just nu....   04-05-2007, 16:43
          Pia L   Jag kan bara säga att följ din magkänsla, och själ...   04-05-2007, 16:52
          Alba   Jag förstår att du kommit i en situation som inte ...   04-05-2007, 17:02
          oim   Jag förstår att du kommit i en situation som inte ...   04-05-2007, 17:19
          anna_rispan   :-cry-: :-cry-: Vad jag glömde att berätta är ...   04-05-2007, 17:34
          lil   Hej! Jag tycker som dom andra. Lita på din mag...   04-05-2007, 17:24
          Alba   Ovänskap mellan syskon är mer vanligt än vi tror. ...   04-05-2007, 17:49
          mamamaggan   Håller fullständigt med de andra. Åk du till din m...   04-05-2007, 18:24
          Allis   Vad är det för dumheter att säga att du inte får ...   04-05-2007, 18:59
          Boxer   Åk! :trostar:   04-05-2007, 19:22
          zaaritha   Åk dit! Jag vakade hos min mor ett dygn, sjuks...   04-05-2007, 19:51
          råse-marie   Självklart ska du åka innan det är försent , anna...   04-05-2007, 20:15
          Boxer   *undrar hur det har gått?*   09-05-2007, 18:45
          Kakaduan   Hela resonemanget är dumt - varför fråga henne all...   11-05-2007, 15:34
          Boxer   Hur har det gått? Åkte du? berätta!   27-08-2007, 11:01

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 10:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon