Ti bee!
Ett råd i all välmening från en arbetsledare till en annan:
Jag tycker att du har lite för löst hållna instruktioner för honom vad gäller måndagen och tisdagen! Det borde du kunna skärpa upp lite. Struktur är vad de behöver. Struktur. De går bara ner sig och fastnar framför konstiga tv-program annars och de mår de inte bra av, de små älsklingarna...

De (och hemmet) håller sig i allra bästa form om de aldrig tillåts sitta ned när de kommer hem från jobbet. Testa!
Byt alltså ut "allmän städning" mot specificerad. Dela in hemmet i 7 zoner och lägg in en rejäl städzon på varje dag i veckan. Det har jag gjort och hemmet är SÅ fint numera. Här ska inte sitta och såsas framför tv:n!
(In my dreams...

)
Datorn brukar jag såsa framför ibland däremot. De få gånger jag spelar något är när sonen ber mig om hjälp och då blir det SimCity eller Globetrotter. Ett av hans spel som jag faktiskt fastnade på var Pettson i trädgården, eller något liknande...det är faktiskt jättekul för en som gillar att stoppa ned frön i marken! Man ska odla, vattna och sköta om. Men för att få tillräckligt med vatten och gödning måste man utföra vissa tävlingsuppgifter. Sedan kan man vinna trädgårdsredskap och när skjulet är fyllt får man gå vidare! Man kan t ex spela svälta räv i potatisåkern.
Någon spelutvecklare borde hitta på ett avancerat trädgårdsspel där man verkligen kunde få lära sig nya saker om växter! T ex vad är det här för växt, på nivå 2 måste man kunna det latinska namnet...vad är den här rhododenron angripen av? Bekämpa den på rätt sätt annars angrips hela trädgården och det är GAME OVER!
Sanna