CITAT (sanna @ 11-11-2003, 11:35)
Ti bee!
Ett råd i all välmening från en arbetsledare till en annan:
Jag tycker att du har lite för löst hållna instruktioner för honom vad gäller måndagen och tisdagen! Det borde du kunna skärpa upp lite. Struktur är vad de behöver. Struktur. De går bara ner sig och fastnar framför konstiga tv-program annars och de mår de inte bra av, de små älsklingarna...

De (och hemmet) håller sig i allra bästa form om de aldrig tillåts sitta ned när de kommer hem från jobbet. Testa!
Byt alltså ut "allmän städning" mot specificerad. Dela in hemmet i 7 zoner och lägg in en rejäl städzon på varje dag i veckan. Det har jag gjort och hemmet är SÅ fint numera. Här ska inte sitta och såsas framför tv:n!
(In my dreams...

)
Sanna!
Har nu infört strängare dagsordning på din inrådan och känner mig mer nöjd på en gång. Smidigare! Effektivare! Helt i min smak!
Behövde bara visa ridpiskan en gång, så fick det önskad effekt.
De 7 zonerna är nu ditsprayade med glitterspray (det enda jag hade tillhands) och städas i fast ordning dagligen.
En mycket bra idé kära arbetsledarsyster!
Yttermera kan jag tipsa om två rejäla whiskeys innan vaxningen på söndagarna. Hjälper mot både smärta, tristess och den oerhörda stress en arbetsledare lider av! Rekommenderas!
Nu skall jag ta en nybakt bulle och slappa framför tvn.