Jaha...det drar ihop sig...efter den usla hockeyn är humöret...oförändrat, eftersom hockeyn inte kändes så viktig efter förra årets triumfer.
Men känns Melodifestivalen 'viktig'? Det vet jag inte...än...men jag kommer att se på den. Hade planerat att göra annat ikväll, grilla etc, men hann inte. Så det blir jag och datorn

Och chatten.
Vad tycker ni om den här fåniga (enligt mig) 'öststatsdebatten'? Det hela är ju enkelt, det bor exempelvis många ryssar i de baltiska staterna, klart de är mer benägna att rösta på Ryssland än andra länder. Osv, som med det forna Jugoslavien. Nä, västeuropa får allt skärpa sig och sända bättre låtar. Jag tror inte att röstningen är 'politisk', däremot kan det finnas kulturella orsaker. Etnicitet. Samt att man kanske tycker om musik som ligger nära 'hemlandets'. Inte konstigt att Sverige fått många röster från Norge, när norskarna har förstått våra texter och känt igen vår musik.
Har undvikit förhandstittningarna på låtarna, vill att allt ska vara 'färskt' när jag ser det...så jag vet inte vem som är favorit...men tror inte The Arks 1973-influerade ABBA-sound-pastisch har så stor chans att vinna. I mina öron låter låten mossig. Men topp 5 kanske?
Redigerat av Pirum: 12-05-2007, 18:52