Oj oj oj

vet inte vad man ska säga om detta. Grannlandsröstning, jo visst förekommer sånt vi fick våra enda tolvpoängare från Danmark och Finland! Men framför allt så kände jag att det var ingen musik i år som tilltalade mig så jag röstade inte alls.
Tycker fortfarande att
The Ark var bäst. Var visst ett balladår i år och vad kan vara tråkigare än samma smäktande ballader varje år?
Irland lät som de alltid har gjort, inte mycket nyskapande där. Av tradition brukar jag rösta på
Turkiet för de brukar lyckas med att förena lite nationell särart med moderna influenser till någon modern orient-pop och skilja sig från den gråa massan. Men Turkiet har blivit sämre, i år lät det som en gammal återanvänd låt med Tarkan med ny text bara.
Tyckte
Slovenien hade en vacker ballad annars men Europa gillade visst Serbiens Harry Potter ballad bättre. Finland hade en stark låt men inte ska samma land vinna 2 år i rad? Kändes lite fel att rösta på dem.
Ukraina var antingen barnsligt löjlig, vulgär, töntig, skrattretande eller, alldeles underbar

Kan tänka mig att de som tycker tävlingen har tappat sin tjusning proteströstade på den