Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Lind !, Lindhäck, hur fungerar det ?
          HönaBöna
          Inlägg 12-06-2005, 00:03
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 62
          Medlem nr: 5 287

Hej ! Var i Växjö och såg en jättefin Lindhäck. Stora fina blad, lysande grön, buskig och frodig...en sån vill jag ha !! Men jag har inte sett så många som har en sådan, är de svåra att få att trivas...vindkänsliga ? Antar att den växer sakta och att man kanske ska klippa den som man klipper tex avenbok. Nån som har erfarenhet?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Lopus
          Inlägg 13-05-2007, 11:54
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 10 362

Hej,
          Blev förvirrad. Planterade en lindhäck (Bohuslind) för två år sedan. Trädgårdsmästaren beskrev tydligt hur den skulle planteras och skötas. Han sa att man genast efter planteringen skulle klippa ner "pinnarna" en tredjedel för att sedan fortsätta med det varje år. Vi planterade vår häck och klippte av dem genast. Jag har toppat dem i år också och den är nu på väg att bli riktigt tät. Blev alldeles kall när jag nu läser här på forumet att man ska klippa den som en avenbokhäck...alltså låta den nå sin höjd först innan man toppar den. Stämmer det? Hur gör jag nu? Eller kan man göra på båda sätt?

Tacksam för svar och tips och hjälp och råd!!!! Har verkligen valt vår häck med omsorg och skulle bli fruktansvärt besviken om jag klippt den fel. AHHHHHHH Jag som frågade ut trädgårdsmästaren så där fånigt mycket...Och ändå kanske det har blivit fel...AHHH. Om han inte viste kunde han väl sagt det så jag kunnat kolla med andra...suck...

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-08-2025, 05:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon