Och jag är inte ett dugg intresserad av vad artister har för sexuell läggning. Vore nog bara intressant om det var själva könet dom spelade och sjöng med.
Igår var jag fortfarande lite upprörd över det urkassa innehållet i tävlingen, i lördags däremot var det värre!

Usch, vilken låg nivå!

Antar att det var Lordi som startade det hela förra året, ju töntigare och dummare desto bättre. Visst, det var väl lite kul att dom vann ifjol, och att dom såg ut som dom gjorde. Men det var ju då, inte sjutton ska det ligga på den nivån varje år hädanefter!!
I år verkade dom flesta som var med inte förstå det "stora" i att få delta i ett muskprogram som har miljoner tittare. Det är ju en stor stor chans för anonyma artister att få visa upp sej och kanske komma ut i övriga Europa med sin musik. Vilka tror dom säljer flest skivor, egentligen??
Och alla dessa länder som inte har rötter i schlagermusiken, vad gör dom där??

Dom har ju ingen aning om vad det handlar om, verkar det som. Det har ju smugit sej in nya länder varje år men i år var dom verkligen för många. Det blir ju lite som om alla länder som har fotbollar skulle få ställa upp i VM. Det funkar inte så! (Nu blir jag så där upprörd igen.

)
Kollar man "prislistan" så hamnade alla dom "gamla" festivaldeltagarna sist, om dom ens tog sej till finalen. Visst, deras låtar var (kanske) inte bättre än så men det känns ändå som om dom blev undanskuffade. Irland, England, Frankrike, Spanien, Tyskland, Sverige... Alla stora deltagare förut, då när tävlingen togs på allvar.
Och Finland som skröt så innan tävlingen att detta var ju sååå fantastiskt så dom skulle visa att dom var störst, bäst och vackrast. Minst!! Och så har dom tomten som prisutdelare...

Herreguuuud, nu blir dom ju töntstämplade för tid och evighet.
Neej, hoppas att jag kan glömma det här fort.

Ska kanske tillägga att jag såg på alla låtarna, men bara slutet på omröstningen. Och jag tycker fortfarande att The Ark var bäst, så det så!