Medlem
Antal inlägg: 47
Medlem nr: 5 551
Efter alla program om djurpolisen i USA (Animal planet) så måste jag nog tyvärr säga att kamphundsägarna inte verkar ha någon som helst känsla för djuren och knappast bryr sig om att plåstra om dem. De ser hundarna enbart som ett sätt att tjäna pengar på vadslagning och inte som levande varelser med känslor och behov. Det ser man ju också på hur de tränar dem, genom att skaffa andra svagare hundar som de hetsar sina kamphundar mot! Nej, det är fruktansvärt och omänskligt. Håller dock med om att det i första hand handlar om hundägarna även om uppfödare som medvetet avlar fram hundar som är aggressiva till sin läggning också finns. Det här är ett ökande problem i samhället även här i Sverige och jag vet inte hur vi ska få stopp på det. Att bara förbjuda vissa raser är ingen lösning för då skaffar de bara andra hundar som de tränar upp för att slåss. Kanske är det dags att ta upp ett gammalt krav på "hundkörkort". Endast de som visat sig vara kompetenta hundägare får ha hund - men då får vi samtidigt ännu mer av storebrorssamhälle..... Nej, jag vet inte hur man ska komma till rätta med problemet, men som djurälskare blir jag så arg och ledsen när djur behandlas så grymt.