CITAT (Cilla @ 15-05-2007, 11:27)

Det här beståndet skulle jag bara se till att det behälls friskt och att de svagare individerna antingen stabiliserades eller togs ned. Det bör dock göras med kkunskap och lite finess, för grova stamsnitt i ett trädparti som växt samman eller kanske tom tillhör samma individ på några ställen, drabbar även grannarna med rötskador. Träd som är friska men håller på att falla ut ur ett parti kan man stabilisera med linor, men man behöver veta hur man gör för att det inte ska skada mer än stadga.
Friväxande, friska lindar spom fått lite storlek skulle jag aldrig börja hamla. Det blir alltför grova snitt och som Cam säger får inte ens skotten plats ordentligt. Dessutom innebär även hamling som görs utan att det bildas snabb rötutveckling en massa jobb. Visserligen rolig om man gillar att sitta timmar och såga i trden (som jag), men inte lika kul om det finns annat man hellre vill göra under vårhelgerna.
Cilla - jag tror du skulle älska vår trädgård!!!

för den är verkligen en TRÄDgård men määängder & åter mängder av träd ... dock har alla 7000 kvm varit otroligt eftersatta, så när vi flyttade in här förra sommaren fick vi börja med att ta ner 22 träd - allt för att de i stort sett växte PÅ varandra. Nu är det mesta friskare och mår bättre, men vi har ännu MYCKET kvar att göra .... Är det någon som har tips & idéer om vad man skulle kunna göra här så tas de tacksamt emot!! Det finns en del bilder på vad som växer här i mina album här .....