CITAT (lissa @ 18-05-2007, 01:10)

Jag har caerula och edulis, men hon från Nicaragua har alla sorter, åtminstonde har jag sett kort och frukter från dom jag just har sagt, plus quadrangularis. Jag har brottats med en Quadrangularis som jag fick som stickling, men den dog, och 2 Foetida som jag drog upp från frö som också har dött.
Jag har just 2 blommor på väg på caerulan, det är första gången som jag har lyckats få knopp på den, så jag är jätteglad. Men om du nu säger att dom dör över 20, då kommer dom att dö när som helst inom en kort tid .. för snart har vi så pass varmt, åtminstonde på dagen
nej dom dör inte dom kommer växa ,,, dom slutar att blomma . mina blommade i somras fast det va över +20c . men natten va inte +20c utan lägre och fuktigare . och sticklingar dödar jag .
typ som mina blommade under natten sen underdagen va dom vissna och även i början på sommaren blommade dom även dagtid . men hade nätterna varit över +20c en längre tid hade dom stoppat att blomma . jag vet inte varför egentligen har läst det i en bok och sett det själv
vad får hon som lägst på vintern ?? alltså nätterna
mina edulis övervintrar jag i +10c men tyvärr dog dom i torka på våren jätte fina plantor va det . och caerula har jag på friland .
hur har du det på vintern hos dig ?? +5c ?
Redigerat av flaxss: 18-05-2007, 00:24