Flaxxs.Enl tjejen i Nicaragua har dom runt 30 grader på deras vinter...hon säger att högst sällan har dom mindre än 30 och så har dom hög fuktighet. Har sett underbara bilder på hennes Orkideer och Bromelias, och alla Passis. Verkar som att vad dom än lägger på marken blommar, man blir lite avundsjuk ibland faktiskt. Men idag är jag lycklig eftersom min har blommat för första gången, och har en knopp till på gång.
Vi brukar ha mellan 10 och 3 grader på vintern, i år hade vi faktiskt 0 flera nätter. Jag tror också att många växter har sin inbyggda klocka som Clivia säger, för mina Albizia och Jacaranda tappar blad och grenar (för dom är unga ) även när temperaturen är så pass hög att dom i teorin inte borde tappa dom. Vi började ha kallt sent i år, men dom tappade sina grenar i slutet av september början av oktober ändå.
På det ena kortet ser man jag jag har pollinerat den, vet inte om det går att göra så, men imorgon när den andra öppnar sig så pollinerar jag den ena med den andra, man kan ju alltid hoppas på frukt.
Fina kort Clivia, stora är dom också, mina är mycket mindre
DSCN4046.JPG ( 55.51k )
Antal nedladdningar: 55
DSCN4066.JPG ( 40.36k )
Antal nedladdningar: 49