CITAT
Hannele Skickat den 01-11-2003, 17:46
Ella, vi har diskuterat pappor här förr.
Va! nu får du förklara dig! I vilken tråd har vi/jag diskuterat pappor här på odla!
Eller vill du att jag ska skriva något särskilt?! Förklara gärna!
Kanske var det länken till
fågelfenix upprop för barnens rätt att växa upp utan våld och övergrepp.
Eller gäller det tråden
härifrån angående diskussionen om detsamma.
Incest är något av det mest fruktansvärda en människa kan göra och det är väldigt svårt att bevisa, tyvärr. Men vi får inte glömma föräldrabalkens formulering om att
risk för att barnet ska lida varaktig skada räcker. Kan man verkligen frikoppla pappan från risk att skada si** barn om han redan har gjort det.
Angående förtal så
tror jag att det inte räknas som förtal om det är sant såtillvida att dom har fallit i tex tingsrätten. Lagstiftningen om förtal är något som många människor använder för att få folk att hålla tyst om sanningen. Ett fult och oärligt grepp!
Däremot så har jag aldrig skrivit något om pappor här! Faktiskt inte, känner nog att jag inte orkar ta hand om reaktionen. Jag vill inte sitta här på odla och fundera på vilka män som är bra eller dåliga...
Jag håller tummarna på dig blomstersmurfen och tänk på det att du skall fortsätta göra allt du kan för di** barn så att du kan säga till både dem och dig själv i framtiden;
Jag gjorde allt jag kunde!!!