Detta har jag funderat över sen förra året då en liknande tråd kom upp. Hur i herrans namn hinner folk med både utomhus och inomhus? - Svaret är att det gör man inte. Punkt.
Förr om åren hann jag med allt. Jag har alltid jobbat heltid. Tre barn, utflugna nu (tack o lov!). Hem, hus o "vård av frisk man i hemmet" tar all tid utanför jobbet numera. Nej , jag är inte nöjd med det. Det var kanske därför jag kände att det var dags att börja ägna sig lite mer åt trädgården, allt i syfte att finna den där glädjen/terapin jag hört talas om att trädgårdsarbete skulle innebära.
Och vad har det resulterat i (förutom tom plånbok) ? - Jo, jag har nog aldrig haft så stora dammråttor inne! Det är ingen som är därinne och städar (och tvättar) när jag är ute i trädgården och gräver! Konstigt! Gör inte sånt sig själv? Maken har alltid trott det och han har väl rätt eller???
Nej. Man måste prioritera den tiden man har efter jobbet och det gör man utifrån sin situation just nu. Har man barn hemma går dom före blommorna, så enkelt är det (apropå tråden om fula trädgårdar). Är dom utflugna så får dammråttorna ligga där dom ligger (och växa till sig!)
Just nu gnager det mig emellertid. Jag vill vara ute och jaga sniglar samtidigt som jag har massor med jobb inomhus. Det går helt enkelt inte ihop.
Fast det är väldigt mycket roligare att jaga sniglar än jaga dammråttor