Enligt alla webs jag har varit inne på så verkar det som om den BÄSTA temperaturen för att dom ska blomma ligger mellan 18-21 grader, och hög luftfuktighet...
Clivia..Jag vet att det är perfekt att kunna ha dom ute, men jag tycker att det skulle vara roligt att kunna ha en inne också för att kunna njuta även på andra årstider. Sen verkar det ju konstigt att ni kan ha dom inne, men inte jag, ...eller hur???
Sen vill jag tacka för linken, det borde finnas en riktig drägel smilie att ta till när man tackar för såna här underbara linkar.
Egentligen borde det nästan vara förbjudet att dom kan bli så underbart vackra....dom är nästan overkliga, och nu vet jag varför jag tycker att en del maneter är vackra, Passin påminner lite om dom. Vid ett tillfälle hamnade jag mitt i ett manetstim som var på väg ut mot horisonten ( det hade stormat väldigt hårt på natten) Vi åkte bredvid dom en bra stund och bara njöt...dom hade underbara färger, och var nog runt 20-25 cm i diameter, och nu först har jag upptäckt likheten med Passin..Tack igen för den linken, där kan man njuta länge.
Jag ska försöka ha en edulis inne, för den har jag många exemplar av...ingen har blommat ännu...