NEeeej, räcker den verkligen bara en dag ?? Imorse såg jag att den från igår var nästan stängd, men jag trodde att det berodde på att det var mulet idag, vissa blommor stänger sig ju över natten, tex Hibiskusen, och sen öppnar den sig igen när solen väcker den igen. Den jag trodde skulle öppna sig idag, har inte gjort det, men som sagt, jag trodde de berodde på vädret...
Om den har stängt sig så betyder väl det att den inte blev befruktad förmodar jag, för jag tror inte att den stänger sig om den ska bli till en frukt...
Om det blir sol imorgon försöker jag pollinera den andra knoppen. Tyvärr har den inte fler knoppar, och det verkar inte som om det ska bli fler heller, men jag är glad över att jag fick uppleva 2 år, nästa år kommer det nog fler
Jag tror att det där med 20 grader kan vara att den föredrar den temperaturen, men helt klart blommar den ju vid andra temperaturer också. Knoppsättningen kan nog kanske ha med temperaturen att göra...Men, nej...det stämmer inte heller, för då skulle dom inte kunna ha Passis där, dom har ju högst sällan under 30, men dom kanske har annan gentik ??
Jag är nog oftast lite snål med vatten , och gödsel är jag verkligen dålig på att komma ihåg, men iår har jag bättrat mig på den fronten.
Passin inne stod i sovrummet och där har jag rätt svalt...men jag provar igen i vinter...brr, jag vill inte tänka på den årstiden önnu..

Tack Clivia för berömmet till bilden