CITAT (sofiaa @ 19-04-2007, 00:39)

Funderar på att köpa Rustas växthus (5 kvm). Har någon av er ett sådant och är ni nöjda med det?
Tacksam för svar!
VARNING!!!
Jag har har ett av Rustas växthus. Jag var så glad när jag monterade upp det. Det var ganska enkelt, och drog sedan duken över alltihop. Jag förankrade det i backen med de tältliknande pinnarna som följde med. Allt var frid och fröjd. Vilken lycka! Jag ställde ut alla mina förkultiveringar + alla mina änglatrumpeter. Alla var stälda på brickor som var namnade. Seda stängde jag med blixtlåset och åkte till affären. När jag var i affären började det blåsa och när jag kom hem - låg mitt växthus opp och ner. Allt var förstört! Mina änglatrumpeter såg ut som krossad spenat, krukor med frön var tömda. Själva stommen var helt sned. Nu har jag gjort ett nytt försök:Jag har böjt rätt stommen och benen till växthuset är fastskruvade i långa plankor, på plankorna ligger mycket tunga trädgårdsplattor. Men tyvärr läcker taket in fastän det inte är hål i det. Plasten är alltså inte vattentät så plantorna blir rejält dränkta med vatten. För vattnet samlas i taket som buktar sig ner och det strilrinner ner över krukorna. Dessutom blir jag duschad inne i växthuset när det blåser och den blöta duken skakas till av vinden. Så nej, spara hellre ihop till ett riktigt växthus. Det gör ialla fall jag nu.
kristina