Medlem
Antal inlägg: 752
Medlem nr: 300
I dessa tider när elräkningen gröper ur vår hushållskassa undrar jag om det är dyrt att ha på datorn hela dan. Nu har jag bredband och betalar en fast avgift för brukandet av datorn, så det är inte den kostnaden jag undrar över. (Sparar cirka 700 kr/mån med att ha bredband) Utan det här att den står och surrar liksom. Eller ska man disciplinera sig och bara ha på den en stund på förmiddagen och en stund på kvällen?
Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14
Åhhh Eva, varför ställde du din fråga överhuvudtaget!!!??? Tänk om du ändå bara hade fått ett enda enkelt svar på frågan...T ex. Ja det blir lite dyrare om du har på datorn hela tiden jämfört med om du slår av den varje kväll. Ju fler inlägg jag läser i den här tråden - desto snurrigare och osäkrare blir jag!!! Inte för att jag är orolig för elkostnaden utan mer för att jag är orolig för datorn... Nu vet jag varken ut eller in - ska jag ha på datorn hela tiden (och ev. riskera en brand i burken) eller ska jag slå av den när jag går och lägger mej, som jag brukar (och ev. riskera haveri) ...???