Vilka växter jag har?
Jag har planterat i år över 130 olika sorter.. så jag har tappat räkningen totalt, måste sortera allt under veckan som kommer nu.
Men ca. 500 perenner och 500 sommarblommor vanliga och mindre vanliga, massa orange-lila-gula-vita som passar till torrare soliga söderläge, där har varit mina kriterier, men det finns även några avvikelser.
Så nej, mitt svar hjälper inte så mycket, min fråga är mer generell karaktär, hur tänker ni andra kring sommarens ankomst helt enkelt och vilka risker ni är berädda att ta.
över 10 år sedan när jag bodde på helt annanstans, hade jag drivit fram lobelior sedan januri och sedan planterade jag dom ute i slutet av maj, och efter natten var de döda, stendöda... det var icke roligt !
Men nu lever jag i en varmare zon.
Det enda som jag tänker att " tänk om det inte kommer någon frost alls, då hade jag kunnat plantera redan 1 .april "
Hur härdar ni tomatplantor? Jag tror att jag måste plantera 20-30 st ute bara för att jag klarar inte att slänga småplantor och jag kan omöjligen odla mer än 40-50 hinkar i växthuset och jag vill ju hällst ha lite annat också än bara tomater där...