Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ta rotskott från syren?, Kan man göra det hela sommaren?
          Olivia
          Inlägg 27-05-2007, 15:21
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 92
          Medlem nr: 1 522

Jag hade tänkt anlägga en liten syrenberså i min trädgård. För att göra på billigaste sätt funderade jag på att ta rotskott från min pappas gigantiska syrener (det finns mer än nog att ta av...). Men är det kört att plantera dem i slutet av juli? Man lär väl vattna massor, men kan man klara det? Eller bör jag vänta till nästa vår/försommar och prova då istället? Iofs så är det ju inte hela världen om de skulle dö förstås, för som sagt det finns mer än nog flirting.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Stella-Polaris
          Inlägg 27-05-2007, 15:29
          Länk hit: #2

Gäster

Plantera nu så går det säkert bra!! Du kan komplettera i sommar och nästa år om någon dör..

Citera
          Olivia
          Inlägg 27-05-2007, 17:38
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 92
          Medlem nr: 1 522

CITAT (Stella-Polaris @ 27-05-2007, 16:29) *
          Plantera nu så går det säkert bra!! Du kan komplettera i sommar och nästa år om någon dör..

Problemet är att jag har 40 mil hem... Och jag har ingen möjlighet att åka förrän om en dryg månad tyvärr -cry-.gif .

CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 27-05-2007, 17:18) *
          Allra bäst är det att flytta rotskott när växten är i vila = utan blad = tidig vår eller sen höst.

(måste man ändå flytta när de är i full grönska brukar man behöva vattna ofta + man måste skydda bladverket med ex. fiberduk det tar ju tid innan det växer ut rötter som kan försörja bladverket så man bör försöka se till så avdunstningen från bladen hålls minimal.)

Sen höst är ju ett alternativ förstås! Jag kanske ska planera in en sväng hemöver framåt hösten istället...

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 13:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon