Kul att du rustade upp i stället för att riva GRATTIS. Fråga 1,2,3,4,5 fyll hela hinken med jord tomater behöver mycket jord, Gör några hål i botten på hinken häll i ca 10 cm lekakulor och fyll med jord. Se till att jorden är fuktig (inte blöt) hela tiden, det kan betyda att du får vattna både morgon och kväll när det är varmt. Gödning vill dom ha, nässel vatten går utmärkt, vattna med det en gång i veckan. Du måste öppna dörren på sommaren när det är varmt det ska helst inte bli över 30 grader i växthuset ( är omöjligt när det är riktigt varmt, men ha det som riktmärke) jag har ett växthus på 10m2 med 4 fönsteröppnare och en dörröppnare, så om jag vore du skulle jag om det går fixa fler fönsteröpnare. Att du har plast på golvet som stopp för ogräs är bra men hur blir du av med överskotts vatten man spiller ju när man vattnar mm, stillastående vatten luktar illa, om du inte gjort hål i plasten så gör det. Hoppas du hittar något i mitt svar som kan hjälpa dig och grattis än en gång till att du blivit med växthus. Sanna
|