GHär är en fd rökares bekännelse1
Me too m a o

Slutade 1996 ( tror jag det var) efter en god vän som varit och lärt sig akupunktur i Kina erbjör mig en behandling. Den kostade 700 kr vilket varva jag lade på cig då. What the heck, jag hade velat sluta länge ( och hade lagt av men feströkande sänkte mig och må bra av rökning nää.........). Tre gånger behandling å jag var fri!
Vikt javisst minst 15 kg men jag var i det skedet då de flesta går upp i alla fall
( tjugoåring blir trettioåring) och jag skall inte vara en sylfid i alle fall ;-p
å jag är glad jag slutade. Min mamma dog av lungcancer efter över femtio års ständigt rökande.....så jag kan bara säga- > lungcancer är en av de jäkligaste sakerna man kan få och utgången om man drabbas av det är inte god. Sjukuset sade att statistiken säger att en av tre kärringar klarar sig max fem år om de diagnosticeras med lungcancer/ efter ålder sextiofemår/ och efter sextiofem till sjuttio år får så gott som alla rökande kvinnor lungcancer. Det finns bättre sätt att dö på än det - och snällare emot omgivningen också. Så tänk på det alla rökarna som läser detta - Livet är dyrbart även när man är över sextiofem även om man är odödlig i yngre år. Kanske mer dyrbart då än vad det är nu!