Jag har också alltid haft svårt att döda djur (till och med myggor som jag brukar schasa bort istället för att slå ihjäl), men efter att sniglarna dödat så mycket av mina växter är jag numera obarmhärtig. De skall dö.
Jag har övervägt att frysa ihjäl mina också, men eftersom jag hittills dödat femhundra sniglar på bara en vecka och invasionen inte kommit igång ordentligt ännu, så inser jag det orimliga med att få plats med dem i frysen... Äckelmagad som jag är har jag haft svårt att klippa itu dem och se det slemmiga innanmätet välla ur, så min nya taktik är att sikta på dem med sekatören, och sen börja titta efter nya sniglar samtidigt som jag klipper. Man slipper se äcklet, och blir dubbelt så effektiv eftersom man kan gå direkt på nästa (fast det förutsätter att de förekommer med en täthet med flera inom varje kvadratmeter - inget problem i mitt fall...)
En runda varje kväll, och lite snigelfritt på extra utsatta ställen (typ bredvid hostor och riddarsporrar som mina sniglar verkar älska) så känns problemet faktiskt mindre än förra året när jag inte kunde förmå mig att klippa.
Fast jag gillar idéen med att lägga dem framför bussen. Hade vi haft bussar i närheten (eller åtminstone mer än två bilar om dagen som passerar) hade jag köpt tricket direkt. Fast helt normalt låter det ju inte