Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Rångedala med förhinder, blev påkörda istället...
          fruberglund
          Inlägg 02-06-2007, 10:49
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

Igår skulle jag och grannfrun äntligen på premiär på Rångedala plantskola och åkte dit glada i hågen. Det blev ingen planskola utan en skrotad bil istället -cry-.gif

Stod still och blinkade åt vänster vid infarten till plantskolan, 2-3 bilar passerade till höger om mig (2-filig väg med bred väggren) och sen bara small det till. En BMW med två unga killlar i körde in i oss bakifrån. De skyllde på mig och påstod att jag inte blinkat och att jag tvärnitade framför dem. Vet att det inte var så för det har vittnen sagt och dessutom så hade ju de 2-3 bilarna som körde förbi innan honom kört in i mig först om det varit så. De hade precis varit och hämtat sin BMW för 20 minuter sedan på bilfirman och jag förstår att de var upprörda med ny bil och allt men enligt vittnen så körde de fort och de måste varit ouppmärksamma eftersom de inte såg att vi stod still. Nåväl, skuldfrågan får polisen utreda.

Känns bara så onödigt och tråkigt. Jag och min man hade tänkt behålla denna bil, sälja våran andra och köpa en ny. Nu får vi köpa 2 nya bilar istället. Går inte att renovera denna, den är så att säga helkörd!

Tråkigt när man var sååå nära plantskolan också (vi bor i Jönköping/Gränna så vi har ju en bit dit), nu blev det inga nya pioner på rea och jag som så gärna hade velat se hur det såg ut där. Nu får vi boka om en utflykt dit men vi måste vänta tills vi har en ny bil (hon har inget körkort så jag måste köra). Nästa gång svänger jag inte vänster där utan kör till Borås och vänder om det behövs så jag slipper den farliga vänstersvängen.

Jag och grannfrun klarade oss bra som tur är, stel och öm i nacken och höfterna men det skulle vi vara sa läkarna. Vi hade väldig tur sa alla, det hade kunnat gå betydligt värre. De i andra bilen hade nacksmärtor och ont efter bilbältet. Ingen blev i alla fall allvarligt skadad och det är ju bra.

Såhär ser bilen ut numera...

Bifogad bild

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          fruberglund
          Inlägg 02-06-2007, 12:45
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

Tack för all omtanke wub.gif ! Visst hade vi tur och det är vi väldigt glada för smile.gif

Vi är försäkrade men har bara halvförsäkring eftersom bilen inte är värd så mycket, tror dock inte det spelar någon roll eftersom vi förmodligen inte kommer räknas som vållande till skadan men jag är inte riktigt säker. Om vi är vållande så får vi ju inget för vår bil när den bara är halvförsäkrad i alla fall. Det återstår att se.

Den andra föraren sa till polisen att han var försäkrad och det hoppas jag för hans skull. Köper man en sån dyr bil och inte försäkrar den innan man kör iväg får man skylla sig själv tycker jag.

Misstänker att de var på väg att köra om bilarna som kom efter mig och inte hann uppfatta att jag stod still där men det är bara en teori, jag kan ju inte vara säker.

Tror inte de säger sanningen heller, läkaren frågade nämligen hur fort de körde. Svaret han fick var...
          -Vadå, försöker du anklaga mig för nåt eller?
          -Nej men det kan vara bra att veta för skadornas skull, svarade läkaren.
          -Det stod 70 på skylten, svarade föraren. Han svarade alltså aldrig på läkarens fråga om hur fort de körde!

Vi var till sjukhuset efteråt, åkte ambulans in allihopa. Jag sa att jag kände av lite i nacken men visste inte om det var för att jag spände mig. De röntgade aldrig för de hade fullbelagt men sa att om jag fick ont inom några dar så skulle jag åka in och röntga då. Vi fick inga papper alls från varken sjukhus eller polis men antar att det kommer på posten, annars få jag ringa och efterfråga papperna om de behövs. Det ska vara dokumenterat i alla fall.

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera

Inlägg i den här tråden
          fruberglund   Rångedala med förhinder   02-06-2007, 10:49
          Biggan_   Tack o lov att ni klarade er nästan oskadda! T...   02-06-2007, 11:11
          mamamaggan   Men så skönt att ni klarade er såpass bra! Hop...   02-06-2007, 11:37
          Huggorm   Du skriver att bilen är skrot, vilket den också är...   02-06-2007, 11:45
          anna_rispan   Nja, det verkar ju som om det var den andra bilför...   02-06-2007, 12:00
          Malvia   Oj, när ni anmäler skadan så tala om att ni känner...   02-06-2007, 11:38
          Kvarnvik   Det är i princip alltid den som kör på bakifrån so...   02-06-2007, 11:57
          Huggorm   Nu tänker jag dessutom uttala mig generaliserande ...   07-06-2007, 15:46
          Monica M zon 4   Skönt att ni klarade er bra i alla fall! Men s...   02-06-2007, 12:04
          Fenja   Gå till läkaren och beskitiga er utifall att ni sk...   02-06-2007, 12:31
          Malvia   [color=#0000FF]Om vi är vållande!!!...   02-06-2007, 13:27
          fruberglund   Om vi är vållande!!!! Det är allt...   02-06-2007, 16:01
          ninnisky   Min första tanke var - så skönt att ni klarade er ...   02-06-2007, 13:03
          LadyG   Skönt att ni klarade er så bra som ni gjorde, det ...   02-06-2007, 13:43
          Alba   Oh så tur att det gick bra. Vad är väl plåtskador ...   02-06-2007, 15:43
          Cathis   Vad skönt att ni klarade er så bra :smiley_small_...   02-06-2007, 16:34
          Azola   Säger detsamma...vilken tur i oturen att ni klarad...   02-06-2007, 17:37
          Pirum   Ja, jättetur att det gick bra :) Vänstersvängar är...   02-06-2007, 18:28
          Elisabeth-Västkustkolonisten   Se bara till att det finns på pappret att ni hade ...   02-06-2007, 21:12
          Bee   Det var inte så länge sen jag var på Rångedala så ...   04-06-2007, 14:46
          Eva i Skåne   Tur att ni inte fick klarade er så väl som ni gjor...   05-06-2007, 10:19
          anna_rispan   Tur att ni inte fick klarade er så väl som ni gjor...   05-06-2007, 10:45
          mamamaggan   Hur mår ni nu? Har det visat sig några fysiska ska...   05-06-2007, 10:48
          c.fred   Jag jobbar med försäkringar och som många skriver ...   05-06-2007, 11:00
          Castea   Även om man inte hade ont direkt efter olyckan så ...   07-06-2007, 08:32
          Elisabeth-Västkustkolonisten   Jag har också jobbat med försäkringar, och det för...   07-06-2007, 09:43
          Malvia   Försäktingsbolagen behandlar whipashskadade mycket...   07-06-2007, 09:47
          Castea   Och deras s.k. sakkunniga läkare är ju anställt av...   07-06-2007, 10:36
          fruberglund   Ringde polisen idag för att fråga om polisrapporte...   05-06-2007, 12:31
          c.fred   Ja, det är otroligt så många idoter till bilförare...   05-06-2007, 12:57
          Netha   Igår skulle jag och grannfrun äntligen på premiär ...   05-06-2007, 22:39
          c.fred   Inga mothugg! Det du skriver är korrekt. Det f...   07-06-2007, 09:47
          fruberglund   Nu sa min man att han läst att man oftast räknas s...   08-06-2007, 10:32
          LadyG   Nu sa min man att han läst att man oftast räknas s...   08-06-2007, 10:51
          anna_rispan   det enda jag vet är att man rekommenderas att gör...   08-06-2007, 10:37
          fruberglund   det enda jag vet är att man rekommenderas att gör...   08-06-2007, 10:51
          Tesa   Det kan väl ofta vara svårt att döma den som gjort...   08-06-2007, 11:12
          anna_rispan   det finns ju en bunt trafikregler som kan gälla el...   08-06-2007, 13:17
          anna_rispan   Trafikförordningen så man slipper gissa o råka säg...   08-06-2007, 13:30

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-10-2025, 18:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon