Tack för all omtanke

! Visst hade vi tur och det är vi väldigt glada för

Vi är försäkrade men har bara halvförsäkring eftersom bilen inte är värd så mycket, tror dock inte det spelar någon roll eftersom vi förmodligen inte kommer räknas som vållande till skadan men jag är inte riktigt säker. Om vi är vållande så får vi ju inget för vår bil när den bara är halvförsäkrad i alla fall. Det återstår att se.
Den andra föraren sa till polisen att han var försäkrad och det hoppas jag för hans skull. Köper man en sån dyr bil och inte försäkrar den innan man kör iväg får man skylla sig själv tycker jag.
Misstänker att de var på väg att köra om bilarna som kom efter mig och inte hann uppfatta att jag stod still där men det är bara en teori, jag kan ju inte vara säker.
Tror inte de säger sanningen heller, läkaren frågade nämligen hur fort de körde. Svaret han fick var...
-Vadå, försöker du anklaga mig för nåt eller?
-Nej men det kan vara bra att veta för skadornas skull, svarade läkaren.
-Det stod 70 på skylten, svarade föraren. Han svarade alltså aldrig på läkarens fråga om hur fort de körde!
Vi var till sjukhuset efteråt, åkte ambulans in allihopa. Jag sa att jag kände av lite i nacken men visste inte om det var för att jag spände mig. De röntgade aldrig för de hade fullbelagt men sa att om jag fick ont inom några dar så skulle jag åka in och röntga då. Vi fick inga papper alls från varken sjukhus eller polis men antar att det kommer på posten, annars få jag ringa och efterfråga papperna om de behövs. Det ska vara dokumenterat i alla fall.