CITAT (catlady @ 03-06-2007, 21:21)

Jag tycker det låter som att ni har VÄLDIGT SMÅ problem med mördarsniglar om snigelfritt räcker, eller om ni kan plocka ihop några och vänta på bussen... Efter att jag en eftermiddag med sekatören redan efter ett par meter hade nått till 600 (sedan började det regna) så räknade jag ut att jag har åtminstone 500.000 mördarsniglar på min tomt! Så i september ligger det väl på 2-3 miljoner... Jag har 12 ölfällor i rabatterna, som jag måste tömma varannan dag, och jag slänger ut snigelfritt minst en gång i veckan (svindyrt!). Ändå är varenda bladväxt på tomten full av stora hål, de äter upp mina fina funkior, alla rosknopparna i en hel rabatt, och alla nya skott och blad på mina små äpplen... Såfort jag flyttar dit ut (om 2-3 veckor) så kommer jag gå mördarrundor varje dag - och då siktar jag på att ta runt 1000 stycken per dag med sekatören...

Jag säger bara det fy f-n!!! Jag skulle bli tokig.
Nu är det väl inte mördarsniglar vi har, men glupska är de. Och jag tycker vi har fullt tillräckligt många, men det är inte på långt när så mycket som du har, tror jag iaf, har inte försökt räkna dem.... Du har aldrig funderat på diesel? Det tar ju död på allt så det borde ta sniglarna åxå, om inte annat så har de iaf inget att äta