Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Är jag ensam om att vara galen?, Är jag först?
          Mariann
          Inlägg 21-11-2003, 08:40
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 733
          Medlem nr: 64

Inte för att tävla mer för att inte känna mig ensam om att vara tokig unsure.gif men nu har jag slängt in beställning hos Flora Linnea, Cedergrens och Hortogreen, med leverans VÅREN. Best diverse Rosor, perenner, clematisar, caprifolium och denna Pipranka manchuriensis.
          Hur långt är det till våren wacko.gif sleep.gif wub.gif Det blir givetvis ett besök till våren på den fina plantskolan (med postorder), Rångedala, för vi bor ju så nära.
          Funderar över att ha några Hostor under Ghislaine de Feligonde som blir planterad brevid Viburnum Carlesii "Aurora", kan undra vilka sorter/sort (färg) som kan bli snyggast o storlek. Eller ska jag ha nått annat?

--------------------
          Hälsningar Mariann, zon 3-4

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor -St. Francis of Assisi

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ella
          Inlägg 21-11-2003, 17:21
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 517
          Medlem nr: 1 209

I så fall så har du en till här som är lite smågalen! Jag hoppas innerligt att det fortfarande finns lite lökar och någon tidigblommande klematis kvar på plantskolan här. Nu när äntligen alla spår av ryggskottet är borta!

För övrigt så har jag börjat lägga energin på inneväxterna nu när det är lite trist ute. Jag tänkte att jag ska sälla mig till hoyasamlarna, i måndags så köpte jag en hoya bella och nu har jag aven hittat en planta jag ska ta sticklingar på till våren. En sån som har ihoparullade blad.

Och så håller jag på och möblerar om och skaffar växtbelysning inne. Jag har ju fått mycket sämre med fönster i och med att jag flyttat hit. Betydligt mindre plats för växter överhuvudtaget för den delen så jag får väl satsa på mindre skrymmande sorter.

--------------------
          Ella

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-08-2025, 23:38

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon