Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Går det att göra örtextract i en Saft-Maja?, Vill ha extract av kattmynta- så att den sprayas på föremål
          Mettan
          Inlägg 07-06-2007, 22:04
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8
          Medlem nr: 1 033

whistling.gif [font="Comic Sans MS"][/font][size="4"][/size][color="#0000FF"][/color]
          Hej!
          Jag har en fosterkatt som är 5 år gammal och när han kom gick han på tidningar, som hade ramlat ner på golvet. Nu har jag visserligen använt både starka rengöringsmedel plus en massa annat, men jag vill inte att han ska kissa alls någonstans på golvet.
          De kissar ju inte där de ligger och flytande kattmynta är ganska dyrt. Så jag tänkte att om jag kunde göra ett ganska starkt extract och sedan slå några dropper av det i vattnet när jag torkar golvet, så skulle det hjälpa genom att han inte kissar där det luktar kattmynta.
          Hur ska man annars göra för att få fram ett extract av någon ört? Lägger man det i gryta och låter det koka, eller hur gör man? Jag använder alltid Maja, när jag gör saft,så jag tänkte jag skulle försöka.
          Någon som vet?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Mettan
          Inlägg 08-06-2007, 10:17
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 8
          Medlem nr: 1 033

Tack för det svaret!
          Jag tog fram Maja och lät det hela göras som med saft. Det ser ut som om myntan l-ämnar ifrån sig liite vätska i alla fall. Ska försöka få ut så mycket som möjligt av detta just nu, och om ett par dagar plockar jag mer och gör på det sättet du talade om. Just nu känns det nämligen som om det är panik här, så därför behöver jag några droppar under de närmaste dagarna.
          Tack för hjälpen!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-08-2025, 01:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon