Det kan väl ofta vara svårt att döma den som gjort vänstersväng..den kanske åker i väg i godan ro helt ovetande om att det blivit en seriekrock bakom...Det gjorde jag..men skulle vända 10 meter in på vägen jag svängt in på och när jag vänder ser jag 4-5 bilar som kört in i varandra...eller egentligen var det en ung kille i en lite mer fancy bil som kört in i den framför som puttades in i nästa som for in i nästa osv..
På platsen var det en lång raksträcka med god sikt och de första bilarna hade alltså hunnit stanna bakom mig men den sista som ändå säkert hade 200 meters sikt hann inte..
Jag pratade med en av dom påkörda men han tyckte inte jag hade med saken att göra ens..hade bilen full med ungar så jag lämnade namn, adress och telefonnr som han lovade att ge till polisen och åkte hem men jag hörde aldrig nånting mer...
Man ska väl helst inte göra vänstersväng...men man SKA ju hinna stanna om det finns hinder på vägen annars håller man för hög hastighet..
Men jag tror inte ens polisen vet vad som gäller på vägarna..min gubbe var med i en traktorolycka där en bil körde in i dubbelmontaget på traktorn..och på nåt sätt har polisen bestämt sig för att det var traktorns fel..
Hon som körde på hade sagt att de kört i 90..men hennes pappa påpekade för polisen att det ju var 70 där..men polisen tyckte att det spelade ju ingen roll för det var ju 90-standard på vägen
Ingen kan säga om dubbelmontaget gått ut över mittlinjen för gubben körde med ena hjulparet i diket...bilen kom dessutom ur en kurva som skulle kunna ha gjort att hon driftat ut mitt i vägen..
Alla inblandade klarade sig utan skador men bilen blev skrot och traktorns reparation gick på 50-60 000 tror jag(inte vår traktor) men skuldfrågan är inte avgjord ännu och det här hände i höstas så försäkringssaken är ju inte heller avgjord än..
..så det kan ta tiiiid..