Det spelar väl för sjuttsingen ingen roll vad familjen tycker om en partner...tig och svälj...
Det där har man väl ingen rätt att lägga sig i om relationen inte är uppenbart osund..
Nu har jag en jättebra relation med min "svärfamilj" (för det mesta) mina svärföräldrar tycker bra om mig, det vet jag...så ingen skugga ska falla på dom.. men även jag kan känna en otrolig frustration över att min gubbe kan säga nej till mig men om nån annan frågar så kan han ställa upp på momangen...trots att jag kanske bett om hjälp med nåt tidigare men då hanns det inte med utan skulle göras nån annan gång..dvs ibland aldrig..
Det här gäller inte bara hans familj och i ärlighetens namn så ber dom inte om en massa skitsaker, utan ALLA andra som ber om nåt..för det första så har han det i huvvet..att nån bett om hjälp...medan det jag ber om går in i ena örat och studsar ut igen..och det kan göra mig vansinnig!!
Kan ju dra ett exempel på vad som inte blivit gjort här...Jag vill få vårat gamla kylskåp ner till källaren och har bett honom mååååånga gånger och förväntar mig att han skall ta ansvaret då till slut och be nån av sönerna att hjälpa honom (det är ju faktiskt hans kylskåp också) och jag har tjatat länge nu..sen i början av februari!! Nu står det i stället mitt på golvet på kontoret..som avdelas genom ett valv från vardagsrummet! Hur kul är det??
Hade det varit svärmors så hade det varit väck för länge sen...
Så jag förstår dig Sailor Pluto...det är kanske inte riktigt samma problematik men att spela "andrafiolen" är inte särskilt kul..
CITAT (dahla @ 08-06-2007, 21:47)

Du mammamagman... du fantiserar ihop någonting nu... så skrev jag inte... blod är tjockare än vatten helt enkelt...
...borde det inte vara tvärtom..för man väljer inte sin familj men man väljer sin partner..
........och varför hamnar alla inlägg i samma inlägg om ingen anna skriver emellan..

..det här blir ju bara konstigt..
Redigerat av Tesa: 08-06-2007, 20:55