CITAT (dahla @ 08-06-2007, 22:00)

Men du fattar ju fortfarande inte... jag försvarar inte någon part i frågan... jag sa bara att det kan vara så... inte att det är så...
och om jag har barn eller inte är inte relevant i ämnet eller hur...
Jo jag förstår att du säger att det kan vara så . Men vadå kan vara? Enligt mitt sätt att se det hela så får det inte vara så. Då har det gått rejält snett någonstans.
Visst är det relevant om du har barn eller inte. Skulle du vilja att dina barn sveks därför att din sambo/äkta hälft kände sig tvungen att släppa allt och tillfredställa sina släktingar nycker? Och att det berodde på att de inte gillade dig eller därför att " blod är tjockare än vatten"? D v s du skall alltid finnas till för dina föräldrar men aldrig för din sambo/ äkta hälft och dina barn? Dina barn är ju också av ditt blod , eller hur? Och du har valt att sätta dem till världen , förhoppningsvis inte för att tillfredsställa dina behov i alla evinnerliga tider.
Det jag reagerar mest på är din kommentar till Sailor Plutos inlägg. Tummen upp för att han inte ska göra som sambon vill !!!!!!! .Medan det då är helt Ok att göra som släktingarna vill. Ett förhållande bygger väl på att ge och ta .