CITAT (Bettson @ 09-06-2007, 12:13)

Det handlar nog mera om att föräldrarna tror att de äger sina barn. Sina ägodelar kan man kommendera och bestämma över.
Men kärlekfulla föräldrar gör inte så. De respekterar barnen som individer och när tiden kommer så repsekterar de dom som vuxna individer.
Man ber snällt och ödmjukt om hjälp, man kommenderar inte fram hjälpen. Man visar uppskattning om man får hjälp och man respekterar ifall man får ett nej.
Så gör man med alla andra människor så varför skulle det vara annorlunda med vuxna barn.
Mitt i prick ! Att det ska vara så svårt att visa sina barn respekt utan bara KRÄVA saker av dem. Att kunna umgås med sina släktingar och hjälpas åt är en helt annan sak. Tycker uppriktigt synd om barn i alla åldrar som utnyttjas som gratis arbetskraft och som själva inte kan säga ifrån. Vi skaffar inte barn för att ha det så. Det utesluter som sagt inte att man hjälps åt men att kommendera sina barn än hit än dit borde vara straffbart banne mig.
Ingen äger sina barn , de är egna individer med rätt till ett eget liv efter sitt eget huvud! Som en del resonerar så har barnen aldrig rätt till ett eget liv utan skall alltid stå till sina föräldrars förfogande efter deras gottfinnande. Varför vill man sina barn så illa? Det är misshandel av allra värsta slag tycker jag.
Om man visar sina barn respekt så får man respekt tillbaka . Det är väl ändå så vi vill ha det , eller hur ?