CITAT (dahla @ 10-06-2007, 21:19)

Har ni någon gång bjudit hem honom på en fika eller så som man brukar göra med grannar på landet och verkligen pratat med honom?
Nej, vi har inte gjort det, och vi kommer inte att göra det heller, jag vill inte ha någon större kontakt med folk som har söner som är springpojkar till Hells Angels!! Hans son har suttit inne (blev nyligen frisläppt) i 1 1/2 år för UTPRESSNING! Så nej tack, de vill jag inte ha in i mitt hem...
I början när vi flyttade hit (för två år sedan) så var vi "trevliga" mot honom, pratade en stund vid posten/sjön mm.. vi hade hört en del att han härjat runt bland grannarna och slagits, sönerna hotat grannar/grannarnas släktingar, försört båtar/bilar/fönster. Sönerna är med i någon undergrupp till Hells Angels (Red devil...??) mm. Men vi tänkte att vi har ju inget otalt med honom/sönerna och tänkte ge honom en chans iallafall, och vara trevlig mot honom hälsa/prata...för det är ingen annan här förutom de som bor närmast (som inte vågar annat, där har han slagit till kvinnan) som gör det....
CITAT (TantGredelin @ 10-06-2007, 21:38)

Jag önskar att en del av dem som är så otroligt plågade av grannkatterna skulle titta in på den här tråden.
Håller med om att det ska polisanmälas, varenda förseelse, så att det blir känt att den hundägaren utgör en reell fara. Äger han huset eller är det kommunens?
Han har bott här i säkert 20-30 år, sönerna har gått hos en av grannarna som dagbarn, och de är LIVRÄDDA för sönerna/pappan...ändå har de ställt upp midsomrar/helger och hämtat barnen, när föräldrarna har supit....