Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Krydddiet till katten Lucas...
          Alexandra
          Inlägg 28-12-2002, 17:14
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 280
          Medlem nr: 461

Min katt Lucas har varit hos veterinären för en vecka sedan , då han blev mycket illa biten av en annan katt .... Han kunde helt enkelt inte springa ifrån den... Enligt veterinären så är han alldeles för tjock (snart 7 kilo) och behöver banta! Nu tänkte jag plantera kryddor och liknande i trädgården som kan göra honom smal och spänstig igen ... Han är ett matvrak och äter allt han kommer över ( han är en hittekatt och var mager som en sticka när vi fick honom för 3 år sedan). Finns det "rensande" kryddor och grönsaker han kan äta och som jag kan blanda i hans foder? Han är ju köttätare egentligen och äter även möss och råttor han fångar men äter även grönsaker och stuvninger och allt vi människor äter....
          Hälsningar
          Från en som fick SKÄMMAS hos veterinäten..... sad.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Cilla
          Inlägg 28-12-2002, 22:43
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 9 115
          Medlem nr: 126

smile.gif ler brett. Jag har också en före detta vild katt som kom till mig som benrangel och när han väl fått förtroende för mänskligheten åt han upp sig till en bjässe.

Sedan dess blev det Science Diet Hills torrfoder (dietvarianten) ett par år. Han gick ned till rätt volym, och håller sig där nu trots att vi också sedan flera år serverar blöt kattmat.

En katt som levt på marginalerna kan ta lång tid på sig att hitta rätt matmängder och ämnesomsättning igen. Det gäller att hålla diet länge så att katten inte åker hiss upp eller ned i vikt utan långsamt hittar någon sorts balans och börjar röra sig mer igen. Efter ett par års fettsnålt tråkfoder kan man sedan ge dem roligare mat!

Med vår andra fd utsvultna hittekatt kan man inte äta räkor utan att skala som en galning och ge henne också under måltiden. Gäster har vi inte bjudit på räkor på åratal - de fattar inte att man åste snabbskala och slänga hälften av räkorna på golvet om katten inte ska vara på ens tallrik!

Cilla

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 31-07-2025, 19:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon