Nu vet jag att hon bor i Managua, har inte fått svar, men läser just nu ett reportage om henne i ett annat forum. I reprtaget står det om temperaturerna, och även om dt är på spanska klistrar jag in det för temperaturerna syns ju-----men jag skriver in översättningen, och för er som kan spanska har ni ju hela texten på web sidan.
citat
Hon bor i ett klimat som är tropiskt, och det finns bara 2 stationer, en torr som är sommar , och en regning som är vinter, men mellan dom är temperaturen närmast konstant, mellan 32 och 34 grader Celcius. Under december och januari kan temperaturen gå ner en aning, men aldrig under 30 grader. I den konditionen ör alla Ana Patricias växter tropiska, och dom är i sitt esse, och det har vi ju sett på fotografierna som hon har gett oss .slut citat
<jag stoppar in wbben, för lite längre ner på sidan ser man många kort på hennes blommor. Dom sitter i olika grupper. orkideer, Bromalias, älsklingshörna och exotiska fåglar som hon har i trädgården, dom flesta är fria och har fötts i hennes trädgård
undefinedOm ni klickar på undefenied så kommer ni in på sidan, jag misslyckades tyligen med att sätta in linken, men det viktiga är ju att ni kan njuta av underbara blommor..men ni får gå en liten bit neråt