Tråkigt det här med arbetslöshet... verkligen!
Själv har jag aldrig varit arbetslös... jag har sommarjobbat sedan jag var 13 och fick jobb två veckor innan jajg slutade skolan och på dom här 19 åren som gått sen dess har jag alltid lyckats gå från ett jobb till ett annat såvida jag nu inte har startat ett företag och sedan sålt det eller som nu jobbar vidare i företaget men äger det inte längre.
Det sägs att vi har problem med arbetslösheten här i Sverige... på "mitt" företag har vi istället svårt att hitta personer som kan och vill arbeta... till tre tjänster har vi haft nio sökande på tre månader... och då jobbar vi med data/IT. Det går helt enkelt inte att anställa folk med rätt utbildning... dom flesta som söker har för övrigt ingen utbildning alls...
Alla ni som är arbetslösa här på odla kanske skulle fundera på att starta eget i någon branch ni har som hobby... det måste ju vara bättre att arbeta åt sig själv och försöka åstakomma någonting och kanske misslyckas än att inte ens försöka.... eller? Även om man bara tjänar 100:- om dagen så är det i alla fall mer än ingenting... och det är aldrig för sent att ge upp...