Jobbar också i IT branchen och vi har anställt ganska många senaste året. Det har aldrig varit ett problem att hitta folk. Det HAR dock hänt att någon har sagt upp sig ganska fort för att personen i fråga helt enkelt inte trivs med det hårda, stressiga arbetsklimatet men dessa personer har varit få.
Angående utbildning så har jag tex ingen annan utbildning än ekonomisk på gymnasiet. Jag gick den långa vägen då jag jobbade i ett familjeföretag. Började på botten och kämpade mig uppåt. Usel lön och allt det där men det var ju ett jobb och då det är ett familjeföretag så är man helt klart motiverad!
Nu snackar vi 80-talets början och vi hade ingen som var med i facket och konstigt nog(på den tiden) så hade vi aldrig några konflikter. Vi jobbade alla för varandra och visste att ett litet företag bara överlever om alla drar åt samma håll! Det handlade ju om att företaget skulle går bra så att man samtidigt hade kvar ett jobb. Det var en underbara tid.
Nu för tiden verkar man skapa konflikter bara för konflikternas skull...
Företaget blev hur som helst uppköpt efter några år av en "jätte" och vi har bytt ägare ett stort antal gånger, men nu 20 år senare jobbar jag fortfarande kvar och är IT Chef och har fortfarande inte uppnått 40 års ålder.
Redigerat av krellus: 14-06-2007, 07:09
--------------------
Zon III till vardags men Zon IV i övrigt...
|