Nästan 70% enligt undersökningen har för närvarande katt. 15% har ej katt men andra husdjur. Det innebär att nästan 85% av de som svarat har husdjur.
Kan det bero på att man har respekt för det som växer antingen det är människor eller djur. Fullkomligt fantastiskt.
Mina pojkar skötte tidigare med hjälp av mig en liten visningsgård som var öppen för allmänheten. Det var så fantastikt mycket glädje och tur var väl det för det var hemskt mycket arbete också.
Vi hade fyra hästar
Tre skånegäss
Tre ölandgäss
Blå ankor
Gula ankor
Myskankor
Tofsankor
Lantrashöns av olika valör
Påfåglar
Kalkoner
Bondkaniner
Angorakaniner
getter
Får
minigrisar.
Vi försökte ta ungar varje sommar så att alla skulle få se de små liven. Vi sålde överskottet och placerade om djur åt folk. Skadade fåglar, igelkottar, harpaltar fick alltid en chans om vi kunde ge dom det.
Inför varje påsk gick kläckningsmaskinen för fullt. Min man brukade tala om att det ständigt stod djurburar i bagaget på bilen, det fanns kycklingar på köksbänken och ankungar i hallen. Det var nog tyvärr med sanningen överennstämmande.
Trots att det var mycket arbete är jag glad att jag hade chansen att visa mina pojkar in i djurens värld. Lär man barnen respekt för djur så kommer respekten för människor automatiskt.
Det mest fantastiska minnena var när svårt handikappade barn fick rida och klappa djuren. Minns också speciellt en autistisk flicka som smög sin hand i min för att gå på upptäcktfärd. Hon berättade vad hon hette och tog en rejäl runda med mig.Jag kände att det var något speciellt som hände. Vad jag inte visste var att hon normalt inte pratade och att hon avskydde kroppkontakt.
Det hände också att det kom "vilda ungar i så kallad skoldaggrupp". När man snackat med dom en liten stund stod alla tjugo som tidigare farit runt som ping-pongbollar helt stilla som tända ljus, lyssnade noggrannt och tassade så lugnt och fint i hagarna. Ni skulle bara sett vilka härliga ungar
Tänk vilken positiv inverkan djur kan ha på det uppväcxande släktet.

Så här glad blir jag när jag tänker på dom.