Jag tänkte faktiskt på det när jag såg bilder på Rexkatter! De har ju verkligen annorlunda päls. Fast jag skrattade mest när jag såg bilderna, tyckte de var galet fulsnygga!
Förlåt om jag trampar någon på tårna nu, men det var min första reaktion...
Zaaritha! Jag kollade upp Sibirisk katt, och det är en långhårig katt. Mer än så kan jag inte beskriva, för jag har precis börjat kolla in raser, och enda skillnader (förutom päls då) som jag ser är huvudform och storlek på kroppen...
Fenja! Vad bra att veta att det fungerar för dig att medicinera! Hur allvarlig är din allergi? Äter du receptskriven medicin eller köper du receptfri sådan? Vad för typer av katter har du? (Ursäkta min frågvishet, men jag vill ABSOLUT inte bli tvungen att lämna ifrån mig katten när jag väl skaffat en!)
Förresten... Tack för era svar och tips!
Även om det kanske blir annorlunda för mig, är det viktigt att jag tänker igenom så mycket jag kan innan jag skaffar katt.
Jag vill vara mentalt förberedd, för djurinköp ska tas på allra största allvar!
Innan jag skaffade Elsa ( min hund och finaste livskamrat ) tänkte jag mig noga för i säkert ett och ett halvt år, läste etologiböcker och kollade upp eventuell dagisplats och så...
Behöver jag säga att jag är en planerare av stora mått och dessutom barnlös...
Redigerat av lottapotta: 16-06-2007, 21:09