Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Äppel-häck, underlagstips önskas
          Ingrid på Västku...
          Inlägg 29-12-2002, 18:25
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5 498
          Medlem nr: 20

Hej hopp,

Nu har jag spenderat många härliga timmar i jul på att designa och rita och fundera öve rmin blivande köksträdgård och en sak är då säker - jag ÄR redan trött ;-))
          men jag TROR mig ha hittat the name of the game och så förlikat md mig att den gamla bond-syrenen med alla rotskott måste flyttas (SUUUUUCK!!!!)

Medan jag befinner mig i drömmarnas värld - och itne har en skymt av realiteter framför mig - vaaaad för underlag skall man ha till en låg äppelhäck?
          Och jag tror mig begripa att inte alla sorter är lä,mpliga helelr - nån som kan tipsa? Jag äör itne så petig när det gäller äppelhäckar - det är mera en häftig grej jusrt nu :-)

Hälsar Ingrid som försöker klämma in ALLT på den lilla ytan (ja inte damm - ÄN ;-)

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Cilla
          Inlägg 29-12-2002, 19:12
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 9 115
          Medlem nr: 126

Roligt Ingrid! Jag tror inte du kommer att ångra dig. Frukthäckar ger så mycket under lång säsong - från blom till frukt.

Du kan ha vilka sorter du vill, men de ska växa på svagväxande grundstam. Deras rötter blir mindre och får träden att växa mindre starkt än grunddstammen A2, och dessutom ger de sorterna frukt tidigare.

Jorden bör vara densamma som för kronfruktträd - 30% lerjord, 30% grov sand och 40% kompostjord.

Du kan forma häcken som du vill - som friväxande, som lepagehäck eller annat. Beskriv mer hur du tänkt så är vi säkert fler som kan ösa idéer!

Cilla

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-08-2025, 14:33

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon