Jag är MYCKET orolig för framtiden...Blir så arg att jag skakar när jag läser era inlägg. Alla mina problem med sjuk/tandvård dyker upp i hjärnan igen.
Fick tänderna i överkäken utdragna, fick gå utan tänder i 5 år för mitt bidrag blev indraget på helt felaktiga grunder. Tog ett enormt arbete att få rätt, men jag kan fortfarande inte bita i något....fast jag fått protes.
En tandlös Warg, haha! Nej, så f-n heller!
Vi MÅSTE protestera! Men hur? Det hela avgörs ju tydligt och klart av slumpen, om man får bra eller dålig vård. Vem är skyldig? Bortsett från en mer filosofisk betraktelse över gott och ont och löner osv så måste det vara en POLITISK sak! Men vem ska man rösta på för att det ska bli bättre? Jag tycker det hela känns ganska hopplöst. Det verkar vara huggsexa om det här landets tillgångar och det gäller att roffa åt sig medans man kan....Fy Fan, rent ut sagt!
Vi som har tillgång till nätet och som kan skriva och visa vad vi tycker MÅSTE göra det. Annars tror "de" ju att det är fritt fram. Vad det här landet behöver är REVOLUTION! Men när jag säger det får jag alltid svaret: Vi är så få, det går inte, osv.
Visst, det är synd om vårdpersonal som sliter och har låg lön, det är inte de jag är arg på.(Även om det finns en o annan även där som inte vill/kan hjälpa. Vad gör man i det yrket isåfall?)
Någonting i systemet är fruktansvärt fel, jag undrar hur långt svenska folket ska låta sig drivas? Är det någon som kommer ihåg Ådalen-31? Ska det bli så igen?
Vad i h...e gör facken? Är det inte dags för en landsomfattande strejk eller nå´t? Vad annars har vi "små" att sätta emot? Grrrr. Arg Warg!