Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Val av katt?, Jag funderar på köpa en katt, helst en kattunge
          Söttok06
          Inlägg 27-06-2007, 21:35
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 405
          Medlem nr: 10 494

eftersom vi också har ett gäng Marsvin där de äldsta är 4 år. Tänker att kattungen lättare kan anpassa sig till gnagarna. Jag tänker inte släppa ut katten själv utan låta den gå i koppel ute eller under uppsikt. Har en son på 11 år också som kan ta hand om den litegrann när jag är på jobbet. Han slutar ju skolan tidigare.

De katter som vi gillar är enbart korthårskatter och vi kan för tillfället bara ha en katt. Vi gillar Burma, Bengal, Europé, Russian blue och vanlig Huskatt. Nu är ju raskatterna (vissa av dem) väldigt dyra i inköp. Vi ska ju inte ställa ut eller avla på någon katt. det verkar så komplicerat. Jag har varit inne och tittat på kattsidor och på blocket.se nu under en lång tid.

Jag tycker att många som säljer på blocket.se bara vill att katten ska vara utekatt. Det är så många kattungar till salu där varje dag och jag undrar om det finns lika många människor som vill ta hand om dessa. Vad gör de med dem annars? Skulle vilja ha alla katter men det går ju förstås inte.

Kom gärna med tips. Kanske ska jag själv annonsera med krav på att katten ska vara vaccinerad och veterinärbesiktigad vid försäljning samt att det inte redan från början är en utekatt. Tänker att det då är svårt att prägla den att gå i koppel och vara inne.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 04:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon